הדרך הנכונה

 

רב צדיק אחד הגיע לעיירה קטנה. שמעו תושבי העיירה כי הצדיק הנודע הגיע לעיירה באו אליו ובקשו ממנו, כי יישא דרשה בבית הכנסת, מאחר והם רוצים ללמוד ממנו ולדעת איך להיות כמוהו, צדיקים וטובים. 

נעתר להם הצדיק, עלה לבמה ואמר: 


אספר לכם סיפור: אדם הלך בדרך ורצה להגיע לעיר הגדולה. כדי לקצר את הדרך, נכנס ליער. לאחר כמה שעות הליכה, הבין האיש כי איבד את הדרך. המשיך ללכת ולחפש איך לצאת מהיער. 

לאחר שלושה ימים, נגמר לו האוכל, נגמרו המים והוא היה עייף ותשוש כאשר לפתע ראה אור לא רחוק ממנו.  

בשארית כוחותיו התקרב, וראה אדם זקן, מחזיק לפיד בוער בידיו מתקרב אליו. 

בשמחה רבה פנה אל הזקן ואמר לו אנא ממך, הראה לי את הדרך איך לצאת מהיער. 

שאל אותו הזקן: כמה זמן אתה תועה בדרך ביער? 

ענה לו: כבר שלושה ימים שאני מסתובב כאן. 

אמר לו הזקן: אני מסתובב כאן כבר 20 שנה ועדיין לא מצאתי את הדרך איך לצאת. 

אמר האיש בייאוש: אם כך מה יהיה עכשיו? 

ענה הזקן: אני לא יכול להראות לך את הדרך הנכונה, אבל אני יכול לספר לך לאן לא כדאי לך ללכת, ובכך תצמצם את זמן החיפוש ואלי שנינו נצא מכאן יותר מהר. 


סיים הצדיק את סיפורו ואמר לקהל שומעיו: אינני יכול ללמד אתכם איך לחיות ומה לעשות, אבל אני יכול בהחלט להגיד לכם מה לא צריך לעשות, ואולי מכך תלמדו. 


נכון, אנחנו לא מפסיקים ללמוד כל חיינו. 

אבל אנחנו מבזבזים הרבה זמן לחפש מה ואיך ומדוע לעשות דברים כאלה או אחרים. 

עלינו להבין ולדעת קודם כל מה לא לעשות מה אסור לעשות, ומתוך כך אולי נמצא את הדרך לעשייה נכונה. 

 

4 ביוני 2015 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כמה מילים על אהבה וידידות

רק הדומם הוא שלם

אחוות אחים?